Sape Nak jadi Stalker?? Sila Follow~


Get your own Digital Clock

Tuesday, January 4, 2011

Sengal! Edisi : Patuh Arahan!

Entry kali ni ada unsur2 kenegaraan sikit laa. Betul ke ape tulis ni? Haha. Actually nak kupas isu Mengundi yang menjadi kewajipan semua warga Malaysia. Kalo cakap ngundi dah kompem2 laa umur >21 kan. Haha. Dah TUA laa, dah boleh ngundi. Nak pangkah apa tu rahsia tuan punya badan. Tapi aku tak nak pangkah laa, nak lukis bulat2. Comel sikit. Hehe. Actually, Abah aku dah lama suruh daftar. Dari tahun lepas la kiranya tapi aku cakap 'malas laa abah, lain2 kali lah, banyak lagi keje menarik nak buat. hehe'. Pastu my dad mula la buka "motivasi pagi" dia. Last week masa we all rewang kat rumah dila dari jumaat sampai ahad, my sis ada call but i tak perasan coz my fon dalam beg. Tak bawak ke hulur hilir macam orang lain. Klau ada bf yela kot tak nak berenggan ngan fon kan. Haha. Lantak la kan. Malam tu aku tengok ada miscall n aku mesej la my sis tanya nape cal. Pastu dia cakap 'Abah nak cakap ngan ko nak daftarkan ko mengundi'. Aku pon mengeluh la beb. Haha. Serabut kot mende tu. Pastu aku cakap, tak pela nanti daftar sendiri je. Tadi lah baru aku penuhi arahan my dad tu. Settle awal2 coz tak mau dengar "motivasi pagi" bahagian ke-2 lak. Bak kata my dad la "kalau ko tak nak Abah bising, ko dengar la cakap Abah.. Abah pon tak gila lagi nak bebel atau marah2 ko tak tentu hala. Abah bising2 ni untk kebaikan anak2 abah jugak". HAHA. Baiklah abah!!! Dah settle semua nya. Nanti kami g ngundi. 


*senang je rupanya nak daftar. Just bagi IC kat post opis tu, pastu dorang key-in maklumat & kuarkan borang yang dh siap isi by comp. Settled! Sape2 yang dah 21tahun, sila lah daftar ye. 

2 comments:

  1. haha..apada budak...mengundi 2 kan t/jwb pd negara..haha..
    eh..suke part fone dok merate2 2..haha..slalu gak kene marah..call x angkt msg lmbt bls..haha..tp btl la kn..nyusah je nk kilik fone 2 kehulu kehilir...bukan berbunyi pn..

    ReplyDelete
  2. taw xpe..aih kak yus..bunyi cam putus cinta ja..hehe

    ReplyDelete