Sape Nak jadi Stalker?? Sila Follow~


Get your own Digital Clock

Saturday, January 8, 2011

Kenangan! Edisi : Kad Nama

Dulu, masa zaman2 skolah kan, ade membe buat bisness kad nama. Siap ada catalog tuu. Boleh pilih nak gambar pe. Yang aku ingat ada gamba pooh, doraemon, pikachu, gambar2 artis la..hehe. Comel! Sekali tempah bukan satu kad tau. Paling2 sikit pon 6kad sekali tempah. Kalau tak silap laa. Nak tempah pon kena isi form dulu. Nama penuh la, nama panggilan la, ucapan la, date of birth la, no tepon la, macam2 la.."fren 4 eva", "love book b4 u love somebody" macam lah lagi..Kalah IC kita sekarang. Dah macam biodata ringkas dah kad tu..haha..Budak2 la katakan. Pastu keje mintak duit mak ayah sebab duit habis tempah kad nama. ish3! teruk jugak kan..tapi comel lah kad tu. Aku still ada lagi, yang aku punya & kawan2 lama. At least ada no tepon rumah kad stu kan. Tapi aku dh tak pakai tepon rumah yg lama. Korang lupa ke kad tu yang mana? yang ni laa...

Haa! kan banyak types tuu..haha..warna warni lagi tau..tapi tak tahu lah zaman sekarang ni ada lagi ke tak. Aku tengok adik2 aku tak de pon kad2 ceni. Maklumlah, zaman dah berubah. Majoriti duk kilik handset ke sana ke mari. Just tukar2 no fon dah boleh cntact2 dah. Tak main lah kad2 nama ni.. Ni zaman Batu...hahaha!
Sekarang bila dah besar, dalam dompet dah banyak kad2 yang lebih matang. Maksudnya seperti smart card. Alaa, contoh lebih jelas macam IC, kad bank (even duit xbyk tapi kad nye banyakkkkk) :P kadang kad matrik pon letak dalam dompet. Maklumlah, dak IPT ni lebih suka utk tidak memegang gelaran 'skema' dgn memakai kad matrik sepanjang masa kan. Termasuklah aku sekali. Hee. Kalau dah keje lak, ada gak la kad name. Tapi yang ni versi matang la. Untuk hal2 keje ke cmtu laa. tapi tak de lah kartun2 dah tau. Malu lah kat orang. 
Bila teringat balik rasa cam kelaka lak zaman budak2 ni dulu kan. hahahahhahaha~

2 comments:

  1. t'ingat plak ak....hahaha...
    skrg da gune fb sume daa..huhuhu

    ReplyDelete
  2. haha..tu la pasal..ni zaman batu nye laa..haha..ko pon ade eh mizan?? lawak lah kalo laki ade..hahahaha!

    ReplyDelete