Sape Nak jadi Stalker?? Sila Follow~


Get your own Digital Clock

Monday, January 3, 2011

Kesihatan! Edisi: Gastrik!!

Kalau dengar 'gastrik' sudah tentu penyakit ini berkaitan dengan anggota badan manusia iaitu Perut. Waduh2, sakot woo kalau kena. Aku dah lama tak kena, tapi lately ni banyak kali lak kena. Terima jela, malas turun makan lagi sape suruh. Kalau bagitau mak, mesti mak cakap "lain kali tak payah makan, kesian orang lain tak cukup nasi lak. Ko kan kuat, tak makan pon tak sakit" HAHA. Kena sebijik! Adoi laa. So, kalau sakit jangan bagitau mak, nanti kena marah. Handle sendiri je coz dah biasa kena. Aah ek, baru aku perasan, lama juga aku tak ambil ubat gastrik. Bertahun gak la. Last time matrik dulu kot. Tu pon ambil b4 balik matrik tapi ubat tu aku letak atas almari dalam bilik. Tak nak bawa coz ubat tu tak sedap & mampu buat aku muntah. HAHA. Pastu time final exam pucat2 muka sampai membe2 semua panik. Lawak lak aku rase. Relaks la korang, aku dah biasa. hehehe. DEGIL! Ni dah 3hari berturut2 aku kena gastrik. Padahal aku makan je. Tu yang malas nak layan. lantak la. Cool. Huuu. Antara perkara2 yang aku kena elakkan (Arahan Doktor) :
  1. Elakkan makanan pedas ( mana boleh! feberet aku nih )
  2. Elakkan makanan masam2 macam jeruk dll ( kadang2 makan je. dah sukee )
  3. Elakkan minuman bergas ( yg ni kompem aku folow coz efek die, Mak Ai, separuh nyawa tahan sakit)
  4. Makan ikut jadual.
  5. Banyakkan minum susu ( jgn harap la, milo xpe )
  6. Banyakkan makan sayur & buah ( buah OK, sayur KO )
ntah, banyak lagi kot. Alu pon dah lupa coz dah lama tak g jumpa doktor. Malas nak dengar doktor bebel. HAHAHA

4 comments:

  1. oit budak..mkn la...x sedap pn kene makan gak..muntah pn muntah la..dh la kering..hahaha....

    ReplyDelete
  2. wah kak yus ku sayang laa..haha..baiklah kak yus..perintah dijunjung! kak yus nila nak datang sni??? rindu lah! hehe

    ReplyDelete
  3. haha...nt k.yus dtg la..kumpul rindu bebanyak ckit...bg lls lesen 2 dlu..senang nk merempit nnt..hahhaha

    ReplyDelete
  4. HAHAHA. pas raye cina kot baru dapat.. hehe

    ReplyDelete