Sape Nak jadi Stalker?? Sila Follow~


Get your own Digital Clock

Saturday, November 6, 2010

Gelagat Family Harmoni~

cuti raya deepavali aku balik umah even xsambut cz semua ahli family berkumpul..aku balik hari rabu pagi smpai uma lebih kurang tghri la..akak no3 aku amek kat bustand..hihi..


Hari Pertama Sampai Umah:
blk2 slam abah yg tgh tgok berita, pastu salam mak yg tgh makan nasi ngn k.teh...da tuka2 baju sume lepak2 r ngn family..cam bese tgok tv sme2 sume..then aku tertido pan TV..haha..rutinku!..pastu aku dgr akak aku ckp "isah ni kalo balik kompem tido je keje die" aku pon bgn r pandang die..die gelak.."dgr lak"..aku jwb,"xpekak lagi..pantang kalo sebut2 name nih" then aku smbung tdo balik..haha..ptg tu aku bru start nyanyi lagu ana raffali yg tajuk Kalau Berpacaran tu.."kalau berpacaran..." akak aku ckp "jgn nyanyi la sah, sore ko xsedap..hahaha" cess..hampeh.."bio r..mcm xbese..hahaha" adik aku yg laki tu lak.."ko nyanyi sedap, tapi kalo ko xnyanyi lagiiiiii sedappp"..lg hampeh..haha..budusss!! haha..bese r..gurauan adik beradik..


Hari Pajeri Nenas:
pagi tu mak aku tye, "rini nk masak pe sah?" aku jwb.."ntah, kami xkesah pape pon.." mak aku "masak la pejeri nenas tu, mak da bli da nenas..rtu ko tingin sgt nak mkn.." aku da bling2 da..tapi aku jwb "waa..bestnye..tapi kmi xpenah masak pejeri..xreti la mak"..mak ckp "alaa..mcm masak kari je..cume tmbah kerisik..santan bia pekat cket..nenas tu celur dulu.." dlm hati aku berkate..laa cmtu je ke..tu la time org masak xnk tgok..aku pon masak la..hihi..alhamdulillah menjadi..da leh kawen da..ngee~


Hari Gathering Family Terchentaa:
hari ni ak.ngah & k.long sekeluarga balik umah..pagi tu aku ngn akak2 yg da balik masak seawal mgkin cz da plan nk kua temerloh sat...mak g tulun rumah kenduri..so, pg2 sebelum kua mak da pesan suh masak siap2 dulu lau nk kua..lepas tu ktrg pon kua n balik la semula..sampai2 je sume da ade kat umah..meriah!! seronok adik beradik ramai ni..harmoni n ceria dgn gelak tawa..hihi..org pertama yg aku cr mesti la ank sedare sulong ku..hanie..aku kua kete nmpak die kat lua umah..berlari aku keja die..haha..pastu cium2 dulu pastu bru g tuka bju..ptg tu ade org klinik sembur nyamuk..so, ktrg sume kne duk lua umah..aku lepak ngn ank sedare laki aku yg xsmpai sethun tu dlm kete..takut kne asap sembur2 tu..hanie 3 thun..tp die kua gak jap2..mlm tu lepak dlm bilik..aku n akak2 aku on laptop masing2..ayah aku masuk die tye "ni cybercafe ke?" akak aku jawab "eh, kalau da beli kne gume bah..rugi je..hahaha"..hanie pon masuk, then akak aku pasang lagu ana raffali Klau Berpacaran tu..die nyanyi weh!!! terkezut aku..hebat la kakak hanie ni..die mmg terer bab2 hafal lagu..siap hafal bunyi gitar yg xtahan tu..hahaha..sebijik mcm mak2 sedare die..kuat karok di mana2..hahaha..aku ciap amek vid die nyanyi ngn gaya2 comel die..huhu..walaupon masih pelat tp siyes leh detect die nyanyi lagu ape..ni lagu blog aku ni la die nyanyi..die panggil lagu ni lagu pandang2.."bia malloo mallooo...(biar malu2)"hahaha..bagus hanie!! teruskan menjejak langkah matam k..t da besar dtg umah matam, kite karok sme2 ea..tp kat umah jela taw..t ibu marah matam lak..hanie jgn gtaw ibu taw...hihi..


k r..aku penat r baru balik bangi ni..busan lak tuuu..hmmm


*tamat*

No comments:

Post a Comment