Sape Nak jadi Stalker?? Sila Follow~


Get your own Digital Clock

Thursday, November 11, 2010

Aku Nak Buat Selagi Punya Waktu

pagi ni tibe2 terpikir sesuatu..kite ni manusia xtahu pon ajal kite bile sampai kn..ntah aku dulu ke yg out, mak abah dulu ke, or someone else la kan..tp skop cerite hari ini antara aku dan mak abah..selagi kite ade mase dan kesempatan yg Allah bagi ni baek rancang sesuatu yg berharga tuk org yg kite syg..selagi aku ade hayat aku nak buat semua mende ni..

1. aku nak habiskan blajo n dapat kerje yg aku nak..aku nk jd cikgu..
2. aku nak mak abah pegang n rse duet gaji aku..wajib..selagi mak abah maseh ade n aku berkesempatan..
3 aku nak beli kete mcm akak2 aku supaya mak abah leh nek kete aku lak..mcm abah ckp, "cket hari lg kite rse nek kete isah lak" aminn..mudah2an..
4. aku nk beli perabot or something yg gune duet aku sendiri tuk letak kat umah mak abah..
5. aku nk bwak mak abah aku g medical check up..nk taw dorang sehat ke x..cz kdg2 org tue ni xnk ank2 die taw die sakit..hmm..
6. aku nk beli rumah n bwak mak abah tdo sne..even 2 3 hari pon kire ok la..umah sendiri kn..
7. aku nk tlg adik2 aku smbung blaja jd mcm ktrg yg da masuk u ni..tu sbb time cuti jd ckgu jap tuk dorang..hehe
8. aku nak wat mak abah aku tersenyum gembira dgn pencapaian aku even mse blaja or kerja nanti..
9. lastly, insyaAllah nak anta mak abah g mekah..aku taw dorang tingin nk g sne ble tgok jiran pan umah da nk nek haji..soriii, kami lom sempat tuk itu..

hope aku dpt wat sume ni..byk lg nk wat tp x tertulis tu laa..aku syg mak abah aku..aku taw dorang salu marah2 sebab nk aku jd org..dorang syg aku..dulu mmg salu kene marah smpai pernah terpikir aku ni anak angkat ke yg dorang mcm benci sgt kat aku..tp bile da besar neh mak abah da xbyk marah da..bukan sbb da xsyg tp sebab da x byk sgt mende yg nk di tegur compare ngn dulu..dulu byk wat mende xbetul..sekarang da besar da leh pikir mne baek buruk..xde mak ayah yg gile nk marah2 xtentu pasal..sume sbb syg anak..tgok la hasil nye..aku da jd org..hehe..thnx mak abah..mak abah skrg sgt cool..suke tgok dorang hepi..nk2 bile sume adk beradik berkumpul..ngn mcm2 ragam tu kdg2 wat mak aku nanges gembira..haha..anak2 sengal sume, g bahan mak lak sbb nanges..hahaha..tp mak phm, anak2 die semua hepi golucky..tu yg wat rumah aku riuh rendah..
Love mom & dad so muchhh3!!tapi mak aku da makin kurus skunk..hmm :(

P/S: sayangi lah family anda terutama mak ayah korang..dorang da byk bekorban tuk kite.. :)

*tamat*

No comments:

Post a Comment