Sape Nak jadi Stalker?? Sila Follow~


Get your own Digital Clock

Wednesday, April 20, 2011

Corat Coret Hatiku

ermm..aku ada terbaca satu note kat facebook yang ada berkaitan dengan kewanitaan ni. Tajuk diberi 25 senarai wanita murahan. Dengar tajuk pun macam dah sentap kan? haha. Aku pun baca la untuk tahu isi dalam nya. oh! Rupanya dalam tu adalah isi hati atau lebih tepat pandangan seorang lelaki terhadap wanita2. Ayat yang digunakan memang kasar tanpa kias, atau senang cerita directly gila ah. Kalau baca memang macam "eh! laki ni, melampau la nak cakap macam tu kan???gggrrr! ". Tapi cuba pikir betul2, bagus juga tindakan beliau. Sebab, orang zaman sekarang ni cakap kias2 diorang buat dek je, buat bodoh je, buat bangang je. Padahal tahu. So, kita perlu memandang dari sudut positif, jadi mende tu semua akan jadi panduan yang sangat berguna supaya anda tidak dipandang sebagai wanita yang tiada level maruah. 


Ingin aku topup sikit la pendapat beliau:
Kalau pasal kaler rambut or tak nak pakai tudung tu aku rasa cam semua orang tahu sebab tu sangat basic. kan?
Kalau pasal snap2 gambar tu yang aku teringin sangat nak topup. Dulu aku penah buat entry pasal perempuan yang snap gambar macam itik2 ni. Tak syak lagi, memang hina la di pandangan lelaki, mungkin tak semua tapi aku rasa maybe majoriti. Lelaki ni kan, kalau nak tahu, dorang memang suka LAYAN pempuan2 yang tergedik2, hot sana sini, badget comel, manje2 terlebih ni, tapi hanya sekadar hiburan. Ingat lah wahai gadis2 desa dan kota sekalian. Jangan nak terharu sangat la bila anda di'layan' atau disambut, sebab itu semua dusta dunia belaka. Lelaki nak cari isteri yang mahal yang tiada ciri2 diatas. Mungkin manja menjadi pilihan tapi dari perspektif yang berbeza. 
Pastu, jangan la pakai seksi2, tahu la korang ada body yang lawa, cantik, montok, gebu dan sebagainya. Tapi tunggu la tunjuk kat suami sudah la. Bukan setakat lelaki je tau yang kutuk2, aku pun kutuk. Sumpah! aku ngaku aku kutuk sape yang seksi sebab aku geli dan rasa cam kau tu jijik. Kalau kurus2 tak pe gak. Bukan la aku ni nak galakkkan orang kurus untuk seksi. Takkk.. tapi paham2 la kan. Ish! geli ahhh!


macam2 la lagi beliau tulis pasal perempuan and aku agree dengan pandangan dia even kasar. So, perempuan2, sila lah ye take note pasal teguran lelaki itu. Kalau nak lagi sentap boleh baca kat sini. 
https://www.facebook.com/notes/ibnu-hussein/25-senarai-perempuan-murahan-malaya/149400308461070

4 comments:

  1. memg leh teme sedikit...tp...cara tego yang btl xkan berbnyi cm itu..

    try bc nih..
    http://nurulbadiah.blogspot.com/2011/04/kamu-lelakitolong-jaga-ayat-kamu-kalau.html

    lelaki tuh kn kolej islam..knp x tego secara islam..
    kalo awk bc ape yg nurul badiah post kn tuh awk akan paham..die sentap ble part org bukan islam tego cr lelaki tuh ckp..siap ada maki2...
    awk try tgk mne ustaz o ustazah,dorg nk ke ckp smpai nmpk puting o ape2..

    kite nih ckup2 la menego..mahu dgr atau tidak..dosa belio..ckup la dah dpt pahala sbb tego..kn3???

    peace^__^V

    ReplyDelete
  2. haha,,baru bace blog nurul badiah tu. kadang2 cam xtau mna betul mana salah coz manusia ni ada 2 kategori, yg boleh terima secara lembut dan yg akan sedar kalo perli2 kasar. Ada yg even ditegur kasar dia baru sedar even cam die marah2 once dia dh sedar dia akan bersyukur gak. Ada yg lagsung xleh pakai. Ada yang boleh terima secara perlahan. So, kita ni boleh kata apa je, actly, depends on penerima tu, yg ditegur tu. mmg la kite ni xsempurna pun but once kite tegur org, org pun akan tegur kite. Kite pulak kena belajar la terima ape org komen pasal kite. ye tak? kena saling tegur2 la kan.

    nway thanks la coz bg saya satu point yg harus dan wajar difikirkan. =)

    ReplyDelete
  3. hahaa..sori..lupe lak ada komen kt sni..maap la ek kalo terkasar bhse...huhuhu~

    ReplyDelete
  4. eehh..xkasar pun la..xtrase pun, juz terpikir apa yg dibincangkan. Bincang? cewahh! konon lebih..hee..

    ReplyDelete